Doprava a platba

  • Možnosti platby
    Bankovým prevodom zdarma
    Platobnou kartou zdarma
    Dobierka – Zásielkovňa 0,39 €
    Dobierka – Kurier 0,79 €
  • Možnosti dopravy
    Zásielkovňa 2,39€
    Kurier -doručenie na adresu cez dopravcu Zásielkovňa
    3,89€

Pri objednávke nad 50 € doprava zadarmo!

Tlak musí byť v poriadku: Pravidelné meranie aj zdravý životný štýl pomôže

Tlak musí byť v poriadku: Pravidelné meranie aj zdravý životný štýl pomôže

Tlak musí byť v poriadku: Pravidelné meranie aj zdravý životný štýl pomôže

 

Vysoký krvný tlak nemusí dlho dať o sebe vedieť a jeho príznaky možno ľahko zameniť s iným ochorením. Mnohí pacienti sa dozvedia úplne náhodne pri pravidelnej kontrole u svojho lekára, že ich tlak ďaleko prekročil stanovené normy. Čo môžete urobiť pre to, aby ste mali svoj tlak pod kontrolou?

O vysokom tlaku nemusíte vôbec vedieť

Práve vysoký krvný tlak čiže hypertenzia stojí za každým štvrtým úmrtím u ľudí nad 40 rokov a patrí medzi civilizačné choroby. Akonáhle sa raz objavia, už s vami zostanú. Je teda potrebné zmeniť životný štýl, prípadne začať brať predpísané lieky.

Príznaky sú mierne a mnohokrát ich ľahko prehliadnete. Ľudia s vysokým krvným tlakom sa často sťažujú na bolesti hlavy a únavu. Prevencia je v tomto prípade jednoduchšia ako pri iných chorobách. Stačí si z času na čas premerať tlak. Ak nameriate hodnotu okolo 120/80 mm Hg, môžete si gratulovať. Váš tlak je úplne v norme. Vyššia hodnota, najmä potom, keď prekročí 140/90 mm Hg, je už alarmujúca a hovorí  o  vysokom krvnom tlaku. Ak si takú hodnotu nameriate či už sami, alebo u lekára, je dôležité meranie ešte zopakovať. Ak vysoký krvný tlak pretrváva, je treba ihneď začať  liečbu. 

Hypertonikov na Slovensku nie je málo. Takmer 30 tisíc ľudí pribudne ročne s diagnózou vysokého krvného tlaku. Uvádzajú to štatistiky Národného centra zdravotníckych informácii. Ide o jedno z najčastejšie diagnostikovaných ochorení na Slovensku. Najrozšírenejšou skupinou, ktorá trpí hypertenziou sú ľudia od 45 do 64 rokov, no nevyhýba sa ani mladším ročníkom. V krajinách strednej Európy trpí vysokým krvným tlakom takmer 50 % dospelej populácie. Na Slovensku máme teda cca 2 milióny osôb s hypertenziou, čo už je teda na zamyslenie.  A veľa ľudí o svojom probléme vôbec nevie.

Prevencia na prvom mieste

Pokiaľ chcete predísť rizikám spojenými s vysokým krvným tlakom, jednoducho si hodnoty pravidelne merajte. Môžete zájsť k svojmu lekárovi, ale nezabudnite, že práve návšteva lekára mnohým ľuďom zdvihne tlak, bez toho aby ho bežne mali vysoký. Oveľa lepšie je merať si tlak doma. Stačí si zaobstarať kvalitný tlakomer, ktorý môžete dať svojim blízkym napríklad ako praktický darček, ktorý im môže doslova zachrániť život. Pravidelným domácim meraním budete mať svoj tlak pod kontrolou.

A aký tlakomer vybrať?

Na trhu existuje veľké množstvo tlakomerov. Základný rozdiel je v tom, na ktorej časti ruky sa tlak meria. Existujú tlakomery ktoré merajú krvný tlak v oblasti zápästia a tlakomery ramenné, ktoré merajú tlak na ruke nad lakťovou jamkou.

Tlakomer by mal mať jednoduché ovládanie, dlhú záručnú dobu a  spoľahlivého výrobcu. A presne to spĺňa Tlakomer Tonometr OMRON M7 Intelli, na ktorý dostanete záruku dokonca až 5 rokov a jeho presnosť je klinicky overená. Použitie je naviac veľmi jednoduché a zvládne to naozaj každý. Výsledok sa zobrazí na veľkom, dobre čitateľnom displeji. Prístroj je natoľko šikovný, že vyhodnotí aj nevhodný pohyb pri meraní, ktorý môže ovplyvniť výsledok. Je samozrejme vhodné merať si tlak v kľudovom režime. Prístroj skontroluje nielen prípadnú hypertenziu, ale aj srdcovú arytmiu. Značka Omron je jednotkou na trhu vo výrobe digitálnych tlakomerov a inhalátorov.

V Babičkárstve máme tiež zápästný tlakomer Omron RS2, ktorý je kompaktný a je vhodný na cesty, na chatu, skrátka kamkoľvek môže ísť s vami.

Tipy, ako znížiť krvný tlak

- Chodievajte na pravidelné prechádzky - čerstvý vzduch a pohyb je základ.

- Dýchajte zhlboka - naučte sa správne dýchať.

- Soľ je síce nad zlato, ale soľte s mierou.

- Doprajte si horkú čokoládu, ktorá prispieva k väčšej pružnosti ciev.

- Obmedzte fajčenie a pitie kofeínu.

- Doprajte si dva deci  červeného denne.

- Pozor na stres, ktorý vysokému tlaku škodí a doprajte si viac spánku.

- Obohaťte svoj jedálny lístok o ovocie a zeleninu.